Teorijski odjel

Teorijski odjel

Učenici koji su upisali program osnovne glazbene škole, osim glavnog predmeta – instrumenta, pohađaju i nastavu teorijskih predmeta. Teorijski predmeti su solfeggio – od 1. do 6. razreda osnovne glazbene škole i Teorija glazbe kao izborni predmet za učenike 6. razreda osnovne glazbene škole koji hoće proširiti znanje. Učenici od 3. do 6. razreda pohađaju i nastavu zbora.

Nastava teorijskih predmeta u programu srednje glazbene škole obuhvaća sljedeće predmete: solfeggio, harmoniju, polifoniju, povijest glazbe, glazbene oblike i zbor.
Jedan od programa u srednjoj glazbenoj školi je i program za zanimanje glazbenik – teorijski smjer.

Teorijski smjer
Učenici koji upisuju ovaj smjer trebaju imati razvijene sposobnosti i kvalitetno znanje solfeggia – predmeta koji je temelj daljnjeg glazbenog školovanja te znanje teorije glazbe. Glavni predmet teorijskog smjera je harmonija, u sklopu kojeg učenici, osim teorijskih pojmova svladavaju i vježbe iz harmonije (pismeno i praktično na klaviru) te rješavaju harmonijske diktate i harmonijske analize.

Osim harmonije, solfeggia i klavira, učenici tijekom školovanja imaju priliku upoznati još jedan instrument po izboru (u 1. i 2. razredu srednje glazbene škole). Ostali predmeti koji se uče tijekom četverogodišnjeg školovanja su: povijest glazbe, polifonija, glazbeni oblici, čitanje i sviranje partitura, dirigiranje i zbor te izborni predmet u 3. i 4. razredu srednje glazbene škole – metodika solfeggia.

Ovaj smjer daje široko glazbeno obrazovanje. Nakon završenog Teorijskog smjera učenici imaju mogućnost nastaviti glazbeno školovanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, na Institutu za Crkvenu glazbu Katoličkog bogoslovnog fakulteta u Zagrebu, na Umjetničkoj akademiji u Splitu te na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku. Prednosti predznanja iz glazbene škole su velike a pogotovo prilikom studiranja na Učiteljskom fakultetu.